czwartek, 28 sierpnia 2014

OGÓRKOWA

Można powiedzieć, że jestem „zupowym” smakoszem i wydaje mi się, że życie bez zup byłoby pozbawione sensu. Od kilku dni po głowie chodziła mi ogórkowa, która jakoś nieodzownie kojarzy się z wakacjami u babci na wsi. W mojej wersji zamiast ciężkiej śmietany „występuje” jogurt, a wywar robiony na kości zastąpiłam włoszczyzną. 
Polecam i Smacznego !!!


Składniki: (4 porcje)

  • 200g ogórków kiszonych
  • 2 małe marchewki
  • 1 średnia pietruszka
  • ½ średniego selera
  • ¼ małego selera
  • ¼ pora
  • 4 małe ziemniaki
  • ½ małej cebuli
  • 1,4 litra wody
  • 1łyżka masła
  • 1,3 pęczka koperku
  • 50 gęstego jogurtu naturalnego - ja użyłam greckiego light 
  • przyprawy: sól, pieprz



Sposób przyrządzenia:

Ogórki kiszone utrzeć na tarce o dużych otworach. Marchewki, seler, pietruszkę umyć, obrać i również utrzeć. Zimniaki pokroić w większą kostkę. Starte ogórki dusić ok 10 minut na masełku W garnku zagotować wodę. Wrzucić starte warzywa (oprócz ogórków), pora i opaloną nad palnikiem cebulę. Gotować na małym ogniu ok 25 minut. Po tym czasie wyciągnąć cebulę i por. Dodać ziemniaki, podduszone ogórki kiszone i gotować kolejne 15 minut. Na koniec wlać jogurt naturalny (podprawiony wywarem)- należy pamiętać, żeby przed dodaniem ściągnąć zupę z ognia, żeby jogurt się nie zważył. Doprawić do smaku. Zupę rozlać do miseczek i posypać posiekanym koperkiem.


Wartość odżywcza i energetyczna: 1 porcji

Energia:81kcal
Białko: 2,5g
Tłuszcze:3g
Węglowodany: 10g
Błonnik: 3g


1 komentarz:

  1. Bardzo lubię zupę ogórkową, ale robię ją na wywarze z gotowanych udek kury, z dodatkiem włoszczyzny (taki rosół). Do tego daję przecier ogórkowy z Pińczowa, odpada tarcie ogórków. Z ugotowanego wywaru wyjmuję udka, obieram mięso od kości i wrzucam je do ugotowanej zupy. Dziękuję za przepis, który wykorzystam do modernizacji mojego pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje i życzę smacznego!