piątek, 24 października 2014

DYNIOWY MINI TORCIK

Kto powiedział że torty muszą być kaloryczne?. Ten zaproponowany przeze mnie jest lekki i pyszny. Zainspirował mnie przepis z bloga Kwestia Smaku. Ale oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie wprowadziła kilku zmian. Zamiast mąki pszennej użyłam mąki graham, użyłam zdecydowanie mniej cukru, ponieważ sama dynia i ananas są słodkie. Do kremu użyłam niskotłusczowego serka i nie dodałam masła. Jeżeli szykujecie jakieś przyjęcie, a jesteście na diecie torcik idealnie się sprawdzi. 
Polecam i Smacznego !!!


Składniki: (8 porcji)

  • 1 jajko 
  • 50g cukru trzcinowego Daramera
  •  65 ml oleju rzepakowego 
  • 100g startej na grubych oczkach dyni 
  • 80g pokrojonego w drobną kostkę świeżego ananasa 
  • 25g posiekanych orzechów włoskich 
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej 
  • 100g mąki graham typ 1850 
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej 
  • ¼ łyżeczki proszku do pieczenia 
  • szczypta soli

Na krem:
  • 100g serka do smarowania ok 3% tłuszczu (ja żułam Linessa z LIDL) 
  • 2 łyżki cukru pudru


Sposób przyrządzenia:

Składniki na krem utrzeć i włożyć do lodówki na czas przygotowywania ciasta. Do jednej miski wsypać wszystkie sypkie produkty- mąkę, sodę, proszek do pieczenia, sól i wymieszać. W drugiej misce ubić na puszystą pianę jajko, stopniowo wsypując cukier. Na koniec dalej ubijając na wysokich obrotach, wlewać stopniowo olej rzepakowy. Powstałą masę wymieszać z starta dynią, ananasem, orzechami włoskimi, pastą waniliową. Delikatnie wymieszać. Dodać sypkie produkty i ponownie wymieszać delikatnie łyżką. Masę przełożyć do nasmarowanej tortownicy o średnicy ok 18 cm i piec ok 1 godziny w piekarniku nagrzanym do 150oC. Ciasto należy sprawdzić za pomocą patyczka. Jeżeli będzie suchy znaczy że jest gotowe. Ciasto przestudzić. Przekroić na dwie części. Spód posmarować połową kremu, przykryć górciasta i posmarować resztą kremu.


Wartość odżywcza i energetyczna: 1 porcji

  • Energia: 193kcal 
  • Białko: 4g 
  • Tłuszcze: 11g 
  • Węglowodany: 20g
  • Błonnik: 1,5g

2 komentarze:

Dziękuje i życzę smacznego!