sobota, 28 września 2013

ZUPA Z DYNI

Jesień „pełna parą” a na bazarach oczy przykuwa dorodna dynia. Dziś zamienię to zdrowe warzywo w przepyszną jesienną zupę, która na pewno będzie nas rozgrzewać w deszczowe, zimne jesienne popołudnia.

Dynia zawiera bardzo dużo beta-karotenu, znajdziemy w niej witaminy B1, B2, PP, C oraz składniki mineralne: fosfor, żelazo, wapń, potas i magnez. Powinna się znaleźć w diecie ludzi z nadciśnieniem, miażdżycą, oraz u osób z wysokim cholesterolem.
Polecam i Smacznego !!! 


Składniki: (4 porcje)
  • 0,5 kg obranej i pokrojonej w kostkę dyni
  • 1 średnia cebula
  • 4 małe ziemniaki
  • 1 litr wywaru z włoszczyzny
  • oliwa z oliwek
  • 1 mała główka czosnku
  • mała puszka mleczka kokosowego
  • sól, pieprz, curry, gałka muszkatołowa, imbir


Sposób przyrządzenia:

Blachę do pieczenia wyłożyć pergaminem do pieczenia, rozłożyć dynię, pokrojoną w piórka cebulę. Oprószyć przyprawami i polać oliwą. Piec w piekarniku ok 20 minut wraz z czosnkiem zawiniętym w foli aluminiowej. Ziemniaki pokroić w kostkę i zagotować w wywarze warzywnym. Do wywaru z ziemniakami dodać upieczoną dynię z cebulą, wycisnąć czosnek i gotować ok 10 minut. Zmiksować, dodać mleczko kokosowe, wymieszać. Ewentualnie doprawić do smaku. Podawać z prażonymi pestkami dyni.


Wartość odżywcza i energetyczna: 1 porcji - bez pestek dyni

Energia: 100kcal
 Białko: 2,5g
 Tłuszcze: 10g
 Węglowodany: 13g
 Błonnik: 3g



9 komentarzy:

  1. Nie jadłam nigdy zupy z dyni... od zeszłego roku mnie kusi, ale leń ze mnie... Twoja wygląda przepysznie :)
    Poza tym idealnie pasowałaby do mojego konkursu
    http://basinepichcenie.blox.pl/2013/09/KONKURS-Do-wygrania-rondel-Eala-o-wartosci-190zl.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za info, chętnie sprawdzę.
      ps. polecam, zupka pycha

      Usuń
  2. Uwielbiam krem z dyni, ale w tym roku z mleczkiem kokosowym jeszcze nie robiłam. Chyba czas najwyższy! Nigdy mi się nie znudzi, mimo iż dynia gości na moim stole prawie codziennie od około 2 tyg :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię zupkę dyniowa, Twoja do tego wygląda przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w koncu zrobilam pod dyktando Kamili pychota

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie miałam okazji spróbować zupy z dyni. Ale już od jakiegoś czasu mam na nią niesamowitą ochotę :))

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie też ostatnio króluje dynia- na słodko, na słono, jak kto chce!:P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje i życzę smacznego!