niedziela, 8 marca 2015

KREM Z MARCHWII Z MIGDAŁOWĄ NUTKĄ

Robiąc zakupy w internetowym sklepie ze zdrową żywnością trafiłam na śmietankę migdałową. Jest ona dobrym zamiennikiem śmietany czy nawet jogurtów naturalnych, dla osób mających problem z wysokim poziomem cholesterolu. Świetnie nadaje się do zup, sosów, deserów. Ja postanowiłam zrobić delikatny krem z marchwi. Jej dodatek nadaje zupie delikatny migdałowy posmak. 
Polecam i Smacznego!!!

 
Składniki: 4 porcje

  • 0,5 kg marchewki
  • włoszczyzna: 2 marchewki, 1 pietruszka, 1 ćwiartka selera, kawałek pora, ½ pęczka pietruszki zielonej
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 kostka warzywna (ja użyłam ekologicznej)
  • 3 łyżki śmietanki migdałowej
  • 4 łyżki prażonych płatków migdałowych
  • pieprz, sól


Sposób przyrządzenia:

Do garnka wlać ok 1 l. wody. Marchew, pietruszkę, seler obrać ze skórki, wrzucić do garnka z wodą, dodać pora i związaną natkę pietruszki. Gotować na małym ogniu ok 40 minut. W międzyczasie marchewkę obrać ze skórki i pokroić w plasterki. Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek z masłem, dodać marchewkę. Dusić do miękkości. Z wywaru wyciągnąć warzywa, dodać duszoną marchew, kostkę warzywną. Gotować ok 5 minut. Zmiksować (można dodatkowo przetrzeć prze z sito). Dodać śmietankę migdałową. Krem podawać posypany prażonymi płatkami migdałowymi.

 
Wartość odżywcza i energetyczna: (1 porcji)

Energia: 146kcal
Białko: 3g
Tłuszcze: 12g
Węglowodany: 7g
Błonnik: 5g





2 komentarze:

  1. Marchew ma wiele zdrowotnych właściwości. przepis wygląda super, na pewno skorzystam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje i życzę smacznego!