poniedziałek, 16 marca 2015

PUSZYSTE PAMPUCHY W OWOCOWYM SOSIE

Jestem zdecydowanie osobą, która uwielbia produkty mączne, a ciasto drożdżowe jest moją wielką słabością. Dużym plusem jest fakt, że jego wyrabianie bardzo mnie relaksuje. 
Dziś polecam pyszne, puszyste kluski na parze, zwane często pampuchami. Od klasycznych różnią się tym, że połowę mąki pszennej zastąpiłam mąką graham, więc od czasu do czasu osoby dbające o figurę mogą sobie na nie pozwolić. 
Polecam i Smacznego !!!


Składniki: (6 porcji- 18 klusek)

  • 200g maki pszennej typ 450
  • 200g mąki pszennej graham typ 1850
  • 7g drożdży instant
  • 250ml mleka migdałowego niesłodzonego
  • 1 jajko
  • 30g cukru trzcinowego
  • 50g masła
  • szczypta soli

Na sos:

  • 500g mrożonych owoców
  • 1 łyżka masła
  • 50g syropu z agawy

Sposób przyrządzenia:

Masło roztopić i ostudzić. Mąki przesypać do miski, dodać letnie mleko migdałowe, drożdże, jajko, cukier i sól. Wyrobić ciasto tak długo, aż będzie odchodzić od ręki. Dodać roztopione masło i dalej wyrabiać, aż całe masło połączy się z ciastem. Przykryć ściereczką i pozostawić do podwojenia objętości ok 1,5 godziny. Po tym czasie wyrobić ponownie. Formować okrągłe kluseczki
i odstawiać na oprószoną mąką stolnicę. Pozostawić na ok 15 minut. Po tym czasie gotować na parze ok 15 minut, aż będą puszyste. Podawać polane sosem. 
 
W rondelku roztopić masło, wsypać owoce mrożone, dodać syrop z agawy. Dusić pod przykryciem ok 20 minut. Po tym czasie zmiksować sos za pomocą blendera.


 
Wartość odżywcza i energetyczna: 1 porcja (3 kluseczki)

Kcal: 416kcal
Białko: 9g
Tłuszcze: 11g
Węglowodany: 68g
Błonnik: 6g



3 komentarze:

  1. niebiańskie (dosłownie)! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Ale mi teraz zrobiłaś smaka na takie!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. są super syte, więc ostrożnie ze składnikami, u mnie wyszło 18szt. na szczęście mój mąż to pampuchowy łasuch :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje i życzę smacznego!