niedziela, 7 września 2014

GNIAZDKA FIGOWE

Nigdy nie przepadałam za figami. Chyba dlatego, że znałam tylko suszone. Dopiero odkrycie świeżych zmieniło moje zdanie o tym owocu. Świeża figa idealnie komponuje się ze słonymi dodatkami. Mi najbardziej odpowiada połączenie jej z serem pleśniowym i słoną, długo-dojrzewającą szynką. 
Figi korzystnie wpływają na trawienie, dodatkowo zawarty w nich błonnik obniża cholesterol. Są one również źródłem potasu, który obniża ciśnienie krwi. U osób cierpiących na choroby sercowo - naczyniowe owoc ten powinien znaleźć się w codziennej diecie.
 Polecam i Smacznego !!!


Składniki: (2 porcje) 
  •  2 świeże figi 
  • 4 plasterki sera Camembert light 
  • 2 plasterki szynki długo-dojrzewającej (ja użyłam Serrano) 
  • 1 łyżeczka masła 
  • 1 łyżeczka syropu z agawy 
  • pieprz


 Sposób przyrządzenia:

Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Masło wymieszać z syropem z agawy. Figi umyć, naciąć nożem na krzyż, w powstałe rowki włożyć plasterki Camemberta. Gniazda zawinąć w plasterek szynki, umieścić w kokilce, posmarować mieszaniną masła z syropem z agawy. Piec w piekarniku ok 10-15 minut do momentu aż szynka się zarumieni. Przed podaniem posypać świeżo zmielonym pieprzem. Podawać z grzankami z ciemnego pieczywa.


Wartość odżywcza i energetyczna: (1 figowego gniazda)
  • Energia: 230kcal 
  • Białko: 7g 
  • Tłuszcze: 5g 
  • Węglowodany: 17,5g 
  • Błonnik: 2,5g

2 komentarze:

  1. Wyglądają zjawiskowo! Lubię, więc chętnie wypróbuję w innej odsłonie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, świeże figi... Bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje i życzę smacznego!