czwartek, 25 lipca 2013

CUKINIOWA LASAGNE

Osobiście uwielbiam lasagne. Dziś postanowiłam zrobić jej odchudzoną wersję. Zamiast makaronu użyłam plastrów cukinii i pozbyłam się ciężkiego beszamelu. Klasyczna lasagne ma ok 550-600 kcal, moja wersja połowę mniej a jest równie pyszna. Zresztą sami spróbujcie.
Polecam i Smacznego !!!


 Składniki: (2 porcje)
  • 1 cukinia ok 200g (najlepiej żeby była w miarę prosta)
  • 140g chudego mięsa wołowego (ja użyłam polędwicy)
  • 2 duże pieczarki (150g)
  • 1 mała cebula
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • ½ średniego pomidora
  • 1 duży suszony pomidor
  • 20g tartego sera Grana Padano
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz, słodka czerwona papryka
  • świeże listki bazylii


 Sposób przyrządzenia:

  Cukinię pokroić w cienkie (ok 0,5 cm) plastry - ok 12(ja do tego celu użyłam specjalnej tarki), oprószyć solą i odstawić na ok 15 minut. W międzyczasie na oleju zeszklić drobno posiekaną cebulę i suszonego pomidora, dodać pokrojone w plasterki pieczarki, oprószyć solą. Dusić do momentu, aż wyparuje nadmiar wody. Dodać sparzonego i pokrojonego w kostkę pomidora bez skórki, mielone mięso, koncentrat pomidorowy, przyprawy. Dusić ok 15 minut. Mięso ma być dokładnie wysmażone. Na koniec duszenia dodać posiekaną bazylię i wymieszać. Plastry cukinii opłukać wodą wysuszyć. Grillować z obydwóch stron na patelni grillowej lub grillu elektrycznym. Małe naczynia ceramiczne (można użyć dużych kokilek) posmarować olejem, na dno wyłożyć 3 plasterki cukinii, na nie wyłożyć mięso, posypać serem, przykryć plastrem cukinii, wyłożyć kolejną warstwę mięsa i sera. Przykryć 2 plastrami cukinii. Zapiekać pod przykryciem ok 25 minut w 200 oC.


 Wartość odżywcza i energetyczna: (1 porcji)

Energia: 230kcal
  Białko: 23g
  Tłuszcze: 13g
  Węglowodany: 6g
  Błonnik: 4g


7 komentarzy:

  1. to prawda! i jak uszczęśliwia mężów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cukinia to chyba największy kulinarny przebój ostatnich tygodni, choć przyznam, że lasagne z niej jeszcze nie widziałam. ale akurat mam kilka cukinii w lodówce, to chyba się w najbliższym czasie skuszę! :) a ty nie myślałaś o zgłoszeniu przepisu do tego fejsowego konkursu? (https://www.facebook.com/mojanowafigura/app_357466927710122) co ci szkodzi w sumie - wiecej ludzi cie pozana, a ty sama może zgarniesz jakiś suwenir :>:>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki wielkie, już sprawdzam, nie słyszałam o tej akcji.
      p.s. Skuś się skuś na lasagne, wyszła super ! pozdrawiam i smacznego

      Usuń

Dziękuje i życzę smacznego!