wtorek, 9 lipca 2013

PLACUSZKI CUKINIOWO-SZPINAKOWE W SOSIE KURKOWYM

    Cukinia prosto z ogródka mamusi, kurki kupione dziś w warzywniaku. Dla mnie połączenie idealne.

   Uwielbiam placki ziemniaczane, które niestety są dosyć kaloryczne. Na szczęście można je zastąpić cukinią, która ma 5 razy mniej kalorii, jest źródłem karotenu, wapnia i potasu. Dodatkowo nie kumuluje metali ciężkich, więc można ją jeść bez obaw. Dodatek szpinaku wzbogaca danie o żelazo, kwas foliowy oraz witaminę C. 

Polecam i Smacznego !!!


Składniki: (4 porcje)
  • 1 kg cukinii
  • 130g świeżego szpinaku
  • 4 małe młode cebule
  • 4 suszone pomidory
  • 2 jajka
  • 15g twardego sera (ja użyłam Grana Padano)
  • 3 łyżki mąki pszennej graham
  • 3 upieczone ząbki czosnku
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • pieprz, sól

Na sos: (4 porcje)
  • 400g kurek
  • 2 małe cebule
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 200g jogurtu greckiego light
  • ¼ kostki warzywnej
  • odrobina soli, pieprz

 Sposób przyrządzenia:

Cukinię umyć (nie obierać ze skórki), utrzeć na tarce o dużych otworach, przełożyć do miski. Dodać poszatkowany szpinak, oprószyć solą i odstawić na ok 15 minut. W międzyczasie pokroić cebulę i suszone pomidory w drobną kostkę, zeszklić na 1 łyżce oleju rzepakowego. Po upływie 15 minut odsączyć wodę z cukinii, dodać zeszkloną cebulę z pomidorami, jaja, mąkę, przyprawy, przepuszczony przez praskę czosnek. Dokładnie wymieszać. Masę przełożyć do durszlaka i odstawić na ok 10 minut (ja tak najczęściej robię, ponieważ cukinia ma dużo wody). Na rozgrzanej patelni rozprowadzić pędzelkiem olej rzepakowy i smażyć placuszki z obydwóch stron. Podawać polane sosem z kurek. Z podanej ilości wychodzi ok. 24 placuszków.

Sos :

Na oleju rzepakowym zeszklić cebulę, dodać kurki. Oprószyć odrobiną soli i dusić ok 10 minut, zalać 150ml wody z ¼ kostki warzywnej, zagotować- zredukować nadmiar wody. Jogurt grecki przełożyć do garnuszka, podprawić wywarem z grzybów i dokładnie wymieszać. Kurki zdjąć z ognia wlać zawiesinę z jogurtu dokładnie wymieszać. Sos doprawić do smaku pieprzem.


Wartość odżywcza i energetyczna: (1 porcji- ok 6 placuszków)
 
Energia: 276 kcal
Białko: 14g
Tłuszcze: 14g
Węglowodany: 26g
Błonnik: 8g

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam cukiniowe placuszki :) Fajny ten dodatek szpinaku :) Ja przyrządzałam ostatnio tez z kaszy gryczanej, żeby było zdrowiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa przepyszne warzywa w jednym daniu - to mi bardzo odpowiada! Piszę się na to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Różne placuszki już robiłam, ale z cukinii i świeżego szpinaku jeszcze nie. Może uda mi się je wypróbować. Z sosem kurkowym muszą smakować fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smakowite placuszki z grzybowym sosem muszą pysznie smakować ;) !

    OdpowiedzUsuń
  5. zawsze to jakaś alternatywa do ziemniaczanych, które i tak uwielbiam, mogą sobie być niezdrowe;p

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje i życzę smacznego!